tisdag 8 september 2015

Nytt recept på smidig laxrätt är på gång

Snart kommer barnen hem från skolan och jag tänkte svänga ihop en smidig middag till dem. Skolmaten är inte särskilt populär hos mina barn (tyvärr) så de är för det mesta vrålhungriga när de kommer innanför dörren. Och då gäller det att maten är förberedd eller går snabbt att laga. Något av det snabbaste man kan laga som samtidigt är nyttigt är lax. Skär man, eller som jag brukar göra, klipper laxen i bitar så tar det ungefär 5 minuter för laxen att bli genomklar när den ligger och puttrar i en sås eller soppa. Det är snabbmat det! 
Oftast brukar jag blanda runt såsen och laxen med gårdagens eller till och med förgårdagens färdigkokta spaghetti som jag har haft i en påse i kylen. Ett sätt att ta till vara på rester. Jag kokar ALLTID för mycket pasta (inte medvetet) och då är det bra att slippa slänga tycker jag. Självklart funkar det lika bra att blanda laxen med nykokt spaghetti, det gör jag också när det inte finns några rester.
Medan jag fixar med detta receptet så vill jag tipsa er om två andra lättlagade laxrecept som finns här på bloggen. Länk till de recepten hittar ni nedan. Vi ses snart igen.
Snabblagad laxrätt - Klar på 10 minuter >>
Laxpasta med citronsmak >>

Nu finns receptet som jag skrivit om ovan - HÄR >>

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar