torsdag 26 november 2015

Att försöka sänka kraven på mig själv

Igår smög det sig in ett fel i texten på bilden som jag publicerade. Det är inte första gången det händer. I vanliga fall så är jag snabbare än blixten med att fixa det och det betyder att jag får göra om delar av bilden. Det är så irriterande och slöseri med tid, dessutom blir jag arg på mig själv för att jag är slarvig och inte upptäckte felet innan jag publicerade. Alla de där känslorna tar väldigt mycket energi för mig och är inte på något vis något som lyfter mig. Tvärtom trycker det ner mig. Jag förstår att det låter jättelöjligt att ett en sådan sak kan spela så stor roll, det hade jag också tyckt om det inte var jag som hade gjort det. I går såg jag till exempel ett ord på nyheterna där en bokstav saknades och vad gjorde det mig? Ingenting!
Nu har jag i alla fall bestämt mig för att felet i texten ska få vara kvar i hopp om att det så småningom kan hjälpa mig att sänka kraven på mig själv. Så alla ni som upptäckt felet, det har jag också gjort. 
Senare under dagen kommer ni att få ett recept på julgodis med after eight. Ett lättplätt recept som alla kan följa. På återseende.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar