fredag 13 november 2015

Måla om ett bord

Idag har jag dragit igång ett litet helgprojekt. Jag ska måla om ett bord som barnen ska ha på övervåningen. Vi har en möblerbar hall precis över den gamla trappan i huset. Jag kallar den för den gamla trappan för vi har satt in en ny trappa mitt i huset också och den kallar jag den nya trappan. Så vi har två trappor, väldigt praktiskt.
Det här bordet har vi köpt begagnat för dryga hundralappen och nu ska det piffas upp med svart matt färg. Det var de svarvade benen som jag fastnade för. Visst är de fina!
Bordet har två iläggsskivor så även om det är ganska litet så kan det växa och bli lagom stort när det behövs. Min tanke är att barnen, särskilt våra två tjejer som är 11 och 12 år, ska kunna använda det här bordet när de bjuder kompisar på fika och mellis. På dagtid är köket min arbetsplats och då trängst jag helst inte med ett gäng tjejer där. Därför blir det perfekt med det här lilla fikabordet på övervåningen. Jag kan stänga dörren om mig. Och tjejerna kan få det mer privat utan en mamma som stör.
Det här får ses som förebild så hoppas jag på att snart kunna lägga upp en efterbild på det färdiga resultatet. För er som väntar på ett nytt recept. I helgen har jag en busenkel dessert inplanerad till bloggen, när det kommer att läggas upp beror lite på hur bra målningen flyter på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar