tisdag 1 december 2015

Maträtt när man inte är på topp

Hej hur är det? Jo, det är bra. Det är väl ungefär så som man brukar säga utan egentligen tänka efter och den som frågar brukar förvänta sig det till svar. Det är det sociala spelets regler. Man öser inte över sina problem på den som frågar. Om det nu inte är en riktigt nära vän. Nu tänker jag strunta i det sociala spelets regler. Jag har under hösten mått skitdåligt om jag får uttrycka det så. Mörkret får mig deprimerad. Jag får mycket svårare att göra saker som jag annars tycker är enkelt. Jag grubblar och oroar mig för allt möjligt, när jag grubblat färdigt över det ena så hittar jag snart något annat att tänka på och oroa mig för. Det här tar på krafterna kan jag lova.
När jag blir så här nedstämd så kan en sådan sak som att laga mat bli ett helt dagsprojekt. Ja, det låter hemskt men är tyvärr sant. Så just nu är det viktigare än någonsin att komma på riktigt smidiga och enkla maträtter. Och det tycker jag tack och lov fortfarande är kul, leta inspiration och sätta ihop recept. Det får mig att sluta grubbla för en stund för nu blir jag snart galen på allt grubblandet.
Men allt jag gör går i ett lite saktare tempo för mitt eget välmående, stress är det sista jag behöver klämma in i mitt liv just nu. Något som jag däremot ska klämma in just idag är minst en timme på trappan ute i solen för det är precis vad jag behöver. ÄNTLIGEN
Maträtten på bilden är en alldeles lagom avancerad rätt när man inte känner sig på topp. Lättlagat och alldeles perfekt, receptet finns HÄR >>

3 kommentarer:

  1. hej rara du. Jag tror inte att du är ensam eller jag vet att du inte är ensam om att må så ibland. Mörkret är hemskt och kan ta kål på en känns det som. Och ännu värre är prestationskraven som följer med julen. I år har jag sagt ifrån,brukar vara den som står för allt matlagande men i år orkar jag inte. Julafton blir det iaf.
    Nåväl jag älskar din blogg och dina recept! Ta hand om dig!
    /Rebecca

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, tack snälla du ♥ Ja, precis, jul blir det ändå. Sund tanke tycker jag :) KRAM

      Radera
  2. Håller med dig, det här mörkret är sååå jobbigt! Tycker det hjälper lite om man i alla fall tar sig ut i dagsljuset och blir det sol någon dag gör det stor skillnad, i alla fall för mig.

    Kram Pernilla

    SvaraRadera