onsdag 2 december 2015

Nytt julgodis på gång

Gokväll alla som är här inne och hälsar på mig ikväll. Jag sitter här med nattmössan på huvudet och förbereder ett recept tills imorgon. Ikväll har jag och Fanny bakat jultomteskum fudge (eller kanske skriver man det i ett sammanhängande ord, jultomteskumfudge men det känns lite långt) Vi gjorde en omgång inför förra julen också men jag minns att jag hade problem att fota de små godbitarna då på grund av mörkret. Ikväll var det också mörkt så tyvärr kan jag inte bjuda på några bilder under arbetets gång men däremot har jag det färdiga resultatet som ligger och väntar i kylen. Det ska fotas imorgon :)
Vi fick inte tag på de traditionella skumtomtarna så vi använde en sort som heter "tomtefars fruktskum" Det funkade lika bra med dem, jag tyckte till och med att dessa blev snäppet godare är de vi bakade till förra julen, i den omgången använde vi de vanliga skumtomtarna. Goda dem med men som sagt dessa blev ännu godare. Söta är de så ni som klagat på att en del av mina godissorter är för söta, testa inte dessa. Imorgon kommer bild och recept.
Nu finns recept på jultomteskumfudge HÄR >>

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar