tisdag 24 maj 2016

Kassler med ananas

Enkelt och supergott - Kassler i ugn med ananas
Kräver max 10 min arbetsinsats (ca 5-6 port)

Recept
ca 800 g kassler
1 stor konserv ananasringar
3 dl vispgrädde
2 dl creme fraiche, valfri fetthalt
1 dl chilisås
2 msk tomatpuré
Salt/vitpeppar
Riven ost

Gör så här:
Putsa och skiva kasslern, knappt 1 cm
Varva kassler och avrunnen ananas i ugnsfast form.
Vispa samman övriga ingredienser (utom ost)
(salt och peppar efter tycke, var försiktig med saltet då kasslern är salt)

Häll såsen över kasslern. Toppa med valfri mängd ost.
Gratinera mitt i ugnen i 250° tills fin färg, ca 15 min

Servera med tex. kokt ris och denna salladen >>
______________________________________________________________
_________________________________________________________
Alla mina matrecept hittar du HÄR >>


Nedan hittar du fler goda recept med kassler - Länk under bilderna!
Pasta med kassler - RECEPT >>

Kassler med persiljesås - RECEPT >>

Kassler med krämig sambalsås - RECEPT >>


För fler enkla recept - Följ mig på facebook HÄR >>
På Instagram heter jag @madameedithblogg

2 kommentarer: