söndag 6 november 2016

Kassler med klyftpotatis och grönpepparsås

Idag tänkte jag visa er en god maträtt med kassler som jag ofta gör. Kassler är ju så smidigt! (Bild på min favoritkassler hittar du HÄR >>) Jag brukar alltid ha en bit i kylen för det är så gott och går snabbt att tillaga. I receptet nedan har jag knåpat ihop en beskrivning som ger ungefär 4-5 portioner. Smaklig måltid!
Stoppa först in grillkryddad klyftpotatis Klicka HÄR >>

Smörstek ca 500 g skivad kassler

Grönpepparsås
1 dl vatten
2 dl creme fraiche 34%
2 dl vispgrädde
1,5 msk konc. kalvfond
1 msk dijonsenap
1 msk grönpeppar (grovt stött)
Salt/vitpeppar/Soya

Gör så här:
Koka ihop alla ingredienser till såsen
(Salt/vitpeppar/soya efter tycke - Smaka!)
Låt såsen småputtra på medelvärme ca 5 min

Servering: Klyftpotatis, 
Kassler, Grönpepparsås, Sallad

_________________________________
_________________________________



För fler enkla recept - Följ mig på facebook HÄR >>
På Instagram heter jag @madameedithblogg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar