söndag 14 augusti 2016

Veckomatsedel - Nr 2

Ni var många som ville att jag skulle fortsätta med veckomatsedel här på bloggen så jag kör på med en matsedel inför nästa vecka också. Tack till alla som deltog i undersökningen!

Måndag

Pasta carbonara

Jag brukar göra min carbonara med vitlökspulver


Tisdag

Kasslergryta

Det här enkla receptet på kassler har jag fått av min syster

Onsdag

Köttfärsfyllda skinkrullader

En supergod köttfärsrätt som vi ofta gör här hemma



Torsdag

Citronlaxfilé med kall sås

God laxfilé kryddad med dill, citron och citronpeppar



Fredag

Kycklingpaj

Fira in helgen med min absolut godaste matpaj


Lördag

Lättlagad lasagne

Den här lasagnen är smakrik och god. Görs på färska lasagneplattor

Söndag

Fläskfilé med dragonsås

En festlig fläskfilé i krämig dragonsås. 



Veckans sötsak

Äppelpaj med hackad daim

Den här äppelpajen måste ni testa! Äppelbitar tillsammans med hackad daim toppas med ett smuligt täcke

Veckans bröd

Tekakor med dinkel

Riktigt saftiga och goda tekakor bakade med siktat dinkelmjöl

RECEPT >>









Fler veckomatsedlar hittar du HÄR >>

För fler goda recept - Följ mig på facebok HÄR >>

På Instagram heter jag @madameedithblogg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar