onsdag 14 december 2016

Daimkakor

Supergoda och verkligen lättbakade daimkakor  - Ingår i EDITHS BÄSTA >>
( Receptet ger ca 30 st daimkakor )

Recept
2 st dubbeldaim
200 g rumsvarmt smör
2 dl strösocker
2 msk sirap
2 msk vaniljsocker
2 tsk bakpulver
5 dl vetemjöl


Gör så här:
Hacka daim grovt
Kör ihop de övriga ingredienserna i en matberedare
(Har du ingen matberedare så kan du använda en stor bunke och elvisp)
Arbeta in hackad daim i degen

Plasta in degen och lägg i frysen i 10 min
Rulla ut bollar Ca 30 st med Ø ca 2 cm

Lägg degbollarna på pappersklädda plåtar. Inte för tätt!
Platta till varje boll enligt bilden ovan

Grädda mitt i ugnen i 175° i ca 12 min

_____________________________
___________________________________



För fler enkla recept - Följ mig på facebook HÄR >>
På Instagram heter jag @madameedithblogg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar