torsdag 17 november 2016

Kyckling med vitost

Nu ska ni få ett lätt recept med kyckling i en krämig och god sås. I kycklinggratängen har jag smulat ner vitost (jag brukar använda denna - LÄNK >>) Vitosten ger verkligen god smak åt såsen tycker jag, jag saltar inte något extra när jag använder vitost eftersom osten i sig är salt. För att göra det extra smidigt så använder jag butiksgrillad kyckling
Receptet ger 4-5 port och kommer här:
Recept
 1 grillad kyckling
1 förp vitost 150 g
2-3 vitlöksklyftor
2 dl creme fraiche valfri fetthalt
2 dl vispgrädde
1,5 msk konc. kycklingfond
Riven ost

Gör så här:
Rensa och dela kycklingen i bitar. Lägg i ugnsform
Smula vitost över

Pressa vitlöken
Vispa ihop vitlök och övriga ingredienser utom ost
Häll såsen i formen. Riv valfri mängd riven ost över

Gratinera mitt i ugnen i 225° tills fin färg, ca 20 min

Servera med tex. ris och någon färgglad grönsak

___________________________________
Fler recept med kyckling hittar du HÄR >>
_______________________________
Alla mina matrecept hittar du HÄR >>



För fler enkla recept - Följ mig på facebook HÄR >>
På Instagram heter jag @madameedithblogg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar