tisdag 24 januari 2017

Pasta med fläskfilé

Det blev plötsligt tyst i huset, Ludwig testar Melwins nya spel som han köpte i Ullared och han är mycket koncentrerad. Jag passade då på att fixa med lite bilder på en rätt med fläskfilé som jag gjorde för några dagar sedan. Bilderna jag lägger upp här på bloggen får ibland ligga och vänta ett tag i kameran tills tid finns helt enkelt, att sitta länge vid datorn när barnen är hemma vill jag helst undvika. Det blir inget kul för dem och jag blir avbruten hela tiden. Däremot får de gärna vara med mig i köket det tycker både dem och jag är kul. Här kommer receptet på 3-4 port. pasta med fläskfilé
Recept
500 g fläskfilé
2 dl champinjoner
3 vitlöksklyftor
1 dl vispgrädde
3 dl creme fraiche
2 msk frusen basilika
Soya
Citron
Salt, vitpeppar

Gör så här:
Putsa och skiva fläskfilé. Bryn i smör. Lägg på ett fat
Putsa och skiva champinjoner. Fräs i smör
Pressa ner vitlök. Lägg tillbaka köttet i stekpannan

Rör ner grädde, creme fraiche och basilika
Tillsätt lite soya för fin färg
Finriv valfri mängd av det yttersta skalet på citronen
Rör ner citronskal och citronsaft efter tycke
Smaka av med salt/peppar

Servera med sallad och 4 port. kokt pasta


För fler enkla recept - Följ mig på facebook HÄR >>
På Instagram heter jag @madameedithblogg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar