fredag 6 september 2013

Dags för picknick!

Här i köket luktar det verkligen ljuvligt just nu, i eftermiddag vankas det picknick och jag håller på att förbereder lite smått och gott till picknickkorgen. Dagen startades med att jag slängde ihop en deg som fick stå på jäsning medan jag följde storkillen i familjen till förskolan. När jag kom hem bakade jag ut supersmarriga gifflar som jag fyllde med ost och skinka. Och så lite oregano på det! Ja ni hör ju hur gott det låter :)

Nu står gifflarna i ugnen och doften börjar sprida sig i hela huset.
Med i picknickkorgen får också några blåbärsmuffins följa med, ni vet dom som jag bakade förra fredagen. 
Och kanske det lyxigaste av allt, vi kommer även att packa med oss en flaska hemgjord äppelsaft. Den har vi fått av min syster som också gillar att baka och fixa hemma.

Saften är riktigt god så jag hoppas att jag kan få receptet, vill ju dela med mig till er!

Recept och bild på gifflarna kommer alldeles strax...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar