lördag 14 juni 2014

Gifflar fyllda med färskost

Ikväll bakas det gifflar hemma hos oss. Denna gången testade jag att fylla dem med en lite annorlunda fyllning, nämligen med en klick färskost. Det blev sååå gott!! 

Jag följde mitt recept på gifflar som finns HÄRIstället för ost, skinka och oregano så använde jag en burk med cantadou vitlök/örter och lade en klick färskost på varje giffel. Fyllningen stannade utan problem kvar inne i gifflarna under gräddningen. Och mitt lilla test blev riktigt lyckat. Med den lilla överraskningen i mitten passar gifflarna bra att servera till en bit grillat kött eller att ta med som tillbehör till en sallad på picknicken. 
_________________________________________________________________________________
Fler tips på fyllda bröd hittar du HÄR
_________________________________________________________________________________
Alla mina brödrecept hittar du HÄR >>

2 kommentarer:

  1. Oj vad länge sedan jag tittade in här ;)....gott med flygande Jakob i förra inlägget...det brukade svägerskan bjuda på ofta förut ;))....jättegott....och gifflar...mums!
    Ha en fin midsommar vecka...
    Kram bia

    SvaraRadera