fredag 27 november 2015

Saffranskladdkaka

Saffranskladdkaka - En god kladdkaka med vit choklad och saffran
Här finns beskrivning på frostade äpplen >>

Recept
1 paket saffran, 0,5 g
100 g vit choklad
100 g smör
2 ägg
2 dl strösocker
2 dl vetemjöl
2 tsk vaniljsocker

Gör så här:
Kavla på saffranspåsen med en kavel
Bryt choklad i bitar. Smält ihop med smör över vattenbad
Rör ihop ägg, strösocker, vetemjöl, vaniljsocker
Blanda ner chokladen. Rör i saffran.

Grädda i pappersklädd smord springform, ca 24 cm 
Mitt i ugnen i 175° i ca 20 min

Servera kladdkakan kylskåpskall
med tex. varma hallon och vispgrädde

___________________________________
____________________________________
Alla mina söta recept hittar du HÄR >>




För fler enkla recept - Följ mig på facebook HÄR >>
På Instagram heter jag @madameedithblogg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar