tisdag 17 februari 2015

Bröd med frusen kryddblandning

Idag blev det soppa till lunch hemma hos oss. Till soppan passade jag på att göra ett smakrikt bröd. Degen kavlade jag ut till en rektangel och sedan penslade jag degen med smör och strödde ut flingsalt och färdighackad frusen kryddblandning. Kryddblandningen bestod av en mix av bladpersilja, oregano och salvia. Smidigt att använda frusna kryddor tycker jag istället för att köpa flera krukor färska kryddor bara för att baka bröd med. På hälften av bröden hoppade jag över flingsaltet. De bullarna åt vi ikväll med skivad saltrulle på. Också väldigt gott. Jag ska arbeta klart med det receptinlägget tills imorgon så det borde dyka upp här på bloggen någon gång under förmiddagen, hoppas att vi ses imorgon igen.
Nu finns receptet att hitta HÄR >>

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar