lördag 18 april 2015

Tips från köket - En smart grej

Jag bor ju inte så långt från Jönköping, som jag berättade i ett tidigare inlägg. Idag var jag på A6 som är Jönköpings stora shoppingcentrum, egentligen i ett helt annat ärende än det jag tipsar om nu. Vi skulle in på Jula och köpa spännband för att säkra upp veden ute på gården. Vi värmer upp huset med ved. Inne på Jula sprang jag på denna smarta grej. Jag hade någon gång för länge sedan sett den på tv och även blivit tipsad av min mamma. Hon har en och är nöjd. Jag planerade inte alls att köpa en, jag tyckte rent av att det var en onödig grej som bara tar plats. Inget jag behövde. Nu fanns den i alla fall till kampanjpris, minns inte exakt men en bit under hundralappen. Jag slog till, alltid kunde den väl vara bra till något...
Och åh vad bra den var!! Supersmidig! Nu undrar jag varför jag inte köpt en sådan här tidigare. Att fylla behållaren med skivad gurka och cocktailtomater som ni ser på bilden, tog mig mindre än 1 minut att göra. Barnen tyckte också att det var jätteroligt att använda den. Så det här får bli ett tips från mig till er så här på lördagskvällen. Kram på er ♥

Fler tips från köket hittar du HÄR >>

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar