lördag 2 maj 2015

Biffar med creme bonjour

Jag gjorde för ett tag sedan ett test genom att blanda i creme bonjour gräslök i köttfärsbiffar. (recept HÄR >>) Jag blev väldigt nöjd med resultatet så receptet fick hoppa in här på bloggen. Nu har det visat sig att det receptet har blivit ett av mina mest populära recept. Jag ser det både i min bloggstatistik och flera av er läsare har berättat för mig att ni testat att göra biffarna. Till och med vår lokala matbutik Hemköp har tipsat om receptet genom att dela Madame Ediths länk på sin facebooksida. Hur kul som helst!
Med den här responsen blev jag helt enkelt sugen på att testa att göra ytterligare en variant av köttfärsbiffar med creme bonjour. Det här receptet är ganska likt det förra jag gjorde men med några ändringar. Mycket gott blev det även denna gång.
Recept och fler bilder kommer i ett separat inlägg.
Nu finns recept på köttfärsbiffar med creme bonjour HÄR >>

6 kommentarer:

  1. det brukar jag också göra, smidigt sätt att smaksätta biffar på :) annars brukar jag ta dipmix också och blanda direkt i färsen, senast gjorde jag kycklingburgare på kycklingfärs blandat med cool mexican-dipmix och det blev så himla lyckat!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men åh vad gott det lät :D Så kul att testa lite olika varianter tycker jag. Tack för tipset!

      Radera
  2. Om du bjuder på biffarna så står jag för första rabarberpajen den här säsongen. Ha en fortsatt bra söndag // kram Barbro

    SvaraRadera
  3. Vilken bra ide! Det är taget - jag har två burkar som ligger i kylen och tittar på mig!

    SvaraRadera