måndag 10 oktober 2016

Köttfärsfyllda skinkrullader i gräddsås

God middag med köttfärsfyllda skinkrullader i krämig gräddsås
Jag har använt skinka från frysen - LÄS HÄR >> ( Receptet ger 8 st rullader )

Köttfärssmeten
0,5 dl havregryn
1 ägg
0,5 dl vispgrädde
2 krm vitpeppar
1 tsk salt
2 msk mixad gul lök
2 msk potatismjöl
600 g blandfärs
8 skivor rökt skinka

Gör så här:
Blanda ihop allt utom blandfärsen och skinkan
Låt svälla i 10 min.
Arbeta in blandfärsen
Fördela ut färsen på skinkskivorna. Rulla ihop, se bild!
Lägg i ungsform
_______________________________________
Sås
2 dl creme fraiche, 34%
2,5 dl vispgrädde
0,5 dl chilisås
0,5 tsk salt
1 krm vitpeppar

Gör så här:
Blanda ihop såsen. Häll den över skinkrullarna
(stark eller mild chilisås efter eget tycke och smak, jag gillar stark)
Tillaga mitt i ugnen i 200° i 20 min. 
Höj sedan till 225°
Tillaga tills rulladerna är klara och har fin färg, ca 10 min.

Servera med tex. jasminris eller pressad potatis TIPS HÄR >>

___________________________________
_______________________________________________
Alla mina matrecept hittar du HÄR >>



För fler enkla recept - Följ mig på facebook HÄR >>
På Instagram heter jag @madameedithblogg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar