onsdag 17 juni 2015

Midsommartårta med jordgubbar

Gokväll allihop. Jag sitter och jobbar i bloggen just nu och passade då på att titta på min statistik. Där kan jag se genom vilka sökningar som google driver in trafik till min sida. Alltså i vilka sökord som jag hamnar högt på google. Jag brukar hålla koll på det för då vet jag ju lite vad det är som ni som är här inne på min sida vill hitta. Just nu är det många som söker på lättbakade tårtor. Midsommartårtor. Jag har inte fasligt mycket tårtor i mitt receptarkiv (än) men den här tårtan som ni ser på bilden är en riktig höjdare tycker jag. Lätt att baka och riktigt god. Man kan förbereda marängbotten dagen innan servering och låta den stå till exempel i en kall ugn över natten. Den ska förvaras svalt. Även chokladsåsen kan man förbereda dagen innan om man vill. Sedan går det jättesnabbt att göra tårtan klar, man kan till och med göra det medan gästerna väntar om tiden skulle vara knapp. Så det får bli ett litet kvällstips till er som är här inne och letar efter tårtrecept :)

1 kommentar: