måndag 8 juli 2013

Förbered mat dagen innan - Fläskkotlett i ugn

På bilden ser ni fläskkotletter tillagade i ugn. I detta inlägget berättar jag hur jag dagen innan förbereder vissa moment i tillagningen av denna maträtten. 
Dag 1.
Skala eller skrubba potatis och lägg i en bunke övertäckt av vatten. Skölj och dela broccoli. Gör såsen Recept HÄR >> 
(gör ev. såsen tjockare med ca 2 msk extra redning eftersom köttsaften tunnar såsen)
Ställ in allt i kylen över natten.

Dag 2.
Lägg fläskkotletterna i ugnsfast form.
Stek champinjoner och fördela över kotletterna. (eller lägg på dem ostekta)
Rör runt i såsen och häll den över. 
Tillaga mitt i ugnen i 150° i 1,5 timme.

Koka den skalade potatisen ca 20 min innan kotletterna är klara.
Innan potatisen är klar (ca 5 min innan ) så ångkokar du broccoli i en sil över potatisgrytan. Lägg på lock. Läs HÄR >> Klart!

Fler tips på mat som går att förbereda hittar du HÄR >>

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar