onsdag 14 september 2016

Äppelpaj med smuldeg med kokos

En god och lättbakad äppelpaj med smaskigt täcke av smuldeg med kokos

Smuldeg
100 g rumsvarmt smör
1,5 dl vetemjöl
1 dl strösocker
1 dl kokos
1 dl havregryn

Gör så här:
Dela smöret i bitar
Arbeta med fingertopparna ihop alla ingredienser
(Låt smuldegen vila i bunken medan du klyftar äpplen)
_____________________________________
Äpplen
5 medelstora  äpplen
0,5 dl strösocker
0,5 msk kanel

Gör så här:
Skala, kärna ur och klyfta äpplena
Lägg klyftorna i smord ugnsform. Strö på socker/kanel
Strö smuldegen överst, se bild!

Baka mitt i ugnen i 200° tills fin färg, ca 30 min

Servera äppelpajen ljummen med vaniljvisp >>

_________________________________________________________
__________________________
Alla mina söta recept hittar du HÄR >>


För fler enkla recept - Följ mig på facebook HÄR >>
På Instagram heter jag @madameedithblogg

4 kommentarer: