tisdag 6 oktober 2015

Varning för suddiga bilder

Jag tänkte att jag skulle försöka få med mig själv i ett inlägg här på bloggen idag. Ibland önskar jag att jag hade en fotograf här hemma, det hade varit lite lättare då. Då hade jag ju kanske till och med kunnat få med någon bild på mig under arbetets gång. När jag bakar eller lagar efter något av recepten som jag bloggar om. Men nu har jag ju inte det så jag gjorde ett försök med min iphone. 
Ludwig sprang iväg och fixade snyggaste frillan och ville vara med på bilderna :) Och klick klick så fastnade vi på bild.
MEN vad suddiga de blev. Vad tror ni det beror på? Kanske lampan bakom Ludwigs huvud? Eller solljuset från fönstret som kommer in från vänster. Eller var jag darrig på handen? Ute lyckas jag alltid ta fina bilder med mobilen men inne är det helt omöjligt. Alla bilderna till recepten fotar jag med systemkameran så jag är inte särskilt van vid mobilbilder, mer än när jag lägger upp någon enstaka mobilbild på Instagram men då kör jag alltid med filter.

3 kommentarer:

  1. Hur ljuset ligger är viktigt vid fotografering men jag tycker bilderna ändå är bra. Ni är jättefina och vilken glad kille med fin frisyr

    Ha en skön dag
    kram
    Malin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Malin :)

      Jag såg precis att bilderna inte var alls lika suddiga på mobilen som här i datorn. Kanske är det för låg upplösning för att dra upp dem så stort som det blir på datorn.

      Önskar dig en bra dag också! KRAM

      Radera
  2. Det gör inget att de är lite suddiga. Det brukar vara ljuset som avgör. Alltid bättre ljus utomhus. Och sen är det inte helt lätt att hålla handen stilla när man ska ta på sig själv :-).

    Jättefin frilla!

    Glada hälsningar Malin

    SvaraRadera