söndag 1 november 2015

Baconlindad köttfärslimpa

En smakrik och god baconlindad köttfärslimpa
Servera med tex. kokt potatis, ångkokt broccoli >> och gräddsås >>
(blanda ev. ner fräst svamp i såsen)

Recept
1 ägg
1 dl havregryn
1 dl mjölk
0,5 dl vispgrädde
0,5 msk salt
2 krm vitpeppar
0,5 dl mixad gul lök
2 msk potatismjöl
ca 800 g blandfärs
2 pkt bacon

Gör så här:
Blanda ihop samtliga ingredienser (utom köttfärsen och baconet)
Låt svälla i 10 min. Blanda sedan ihop med köttfärsen. 
Lägg ut bacon och följ beskrivningen på bilden!

Tillaga den baconlindade köttfärslimpan i smord ugnsform.
Mitt i ugnen i 225° i 10 min.
Sänk sedan värmen till 175° Låt limpan bli klar, ca 40 min.
________________________________________________
________________________________________________________________________
Alla mina matrecept hittar du HÄR >>

Tips! Nedan hittar du 3 till goda recept med köttfärs - Länk under bilderna!
Köttfärsbiffar i sås - RECEPT >>

Färskaka - RECEPT >>

Storbiff i gräddsås - RECEPT >>

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar