lördag 10 september 2016

Skurna chokladkakor med sirap - Chokladsnittar

För några dagar sedan bakade jag skurna chokladkakor med pärlsocker - RECEPT >>
Idag gjorde jag en lite segare variant - Skurna chokladkakor med sirap :D
(ca 40 st)

Recept
200 g smör
2 dl strösocker
4 dl vetemjöl
5 msk kakao
2 tsk vaniljsocker
2 tsk bakpulver
0,5 dl ljus sirap

Gör så här:
Dela smöret i bitar
Kör ihop alla ingredienser till en deg i matberedare
(har du ingen matberedare så kan du använda en stor bunke och elvisp)

Dela degen i 4 lika stora delar
Rulla ut 4 längder ungefär lika långa som plåten

Lägg längderna på två pappersklädda ugnsplåtar
Grädda mitt i ugnen i 175° i ca 15 min

Låt svalna lite. Skär sedan i sneda bitar, ca 40 st

________________________________________
______________________________________________
Alla mina söta recept hittar du HÄR >>



Nedan hittar du 3 till goda recept på småkakor - Länk under bilderna!
Havrekakor med dumle - RECEPT >>

Gaffelkakor - RECEPT >>

Daimsnittar - RECEPT >>



För fler enkla recept - Följ mig på facebook HÄR >>
På Instagram heter jag @madameedithblogg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar