tisdag 23 februari 2016

Fröknäcke

Att göra fröknäcke är riktigt enkelt och det är ju såååå gott !!
Detta recept på fröknäcke bakas med dinkelmjöl

Recept
2 msk pumpakärnor
3/4 dl solroskärnor
0,5 dl linfrön
0,5 dl sesamfrön
2 dl siktat dinkelmjöl
1 krm salt
0,5 dl olivolja
2,5 dl vatten
Flingsalt

Gör så här:
Blanda samman allt utom olja, vatten, flingsalt
Rör därefter ner oljan i fröblandningen

Koka upp vatten.
Rör ner det heta vattnet till en gröt.
(blir gröten väldigt hård - tillsätt lite extra vatten)

Fördela ut gröten på en pappersklädd ugnsplåt
Toppa med lite flingsalt

Grädda mitt i ugnen i 150° i ca 70 min
Låt kallna. Bryt i bitar

___________________________________
__________________________________________________
Alla mina brödrecept hittar du HÄR >>



För fler enkla recept - Följ mig på facebook HÄR >>
På Instagram heter jag @madameedithblogg

2 kommentarer:

  1. Går det like bra med vanlig hvetemel , eller har du ikke prøvd det?
    Vh.Anne-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inte testat det men visst borde det gå bra :D

      Radera