lördag 28 maj 2016

Hallonrutor i långpanna

5 minuter tar det att röra ihop dessa ljuvligt goda hallonrutorna
(ca 30 st) Receptet hoppar rakt in i EDITHS BÄSTA >> 

Recept
300 g smör
6 dl strösocker
4 ägg
6 dl vetemjöl
1 msk vaniljsocker
400 g frysta hallon
Mandelspån valfri mängd

Gör så här:
Smält smöret i en stor kastrull. Drag kastrullen åt sidan.
Rör ner strösockret. Låt svalna lite.
Rör sedan ner ett ägg i taget.
Blanda ner vetemjöl och vaniljsocker.

Bred ut smeten på en pappersklädd ugnsplåt ca 30x40 cm
Strö ut hallonen jämt fördelat över smeten.
Strö över mandelspån

Grädda mitt i ugnen i 175° i 30 min.
Låt svalna, tex. i kylen. Skär i rutor X-tra BILD HÄR >>

Tips! Skär rutorna i trekanter och servera dem som en kaka
eller servera rutorna som tex. dessert med vispad grädde
________________________________________________
_____________________________________________
Alla mina söta recept hittar du HÄR >>


För fler enkla recept - Följ mig på facebook HÄR >>
På Instagram heter jag @madameedithblogg

5 kommentarer:

  1. ska hallonen vara frysta el tinade?

    SvaraRadera
  2. Mums! Tänkte även göra en choklad variant. Vad tror du om att byta 1 dl mjöl mot 1 dl kakao? Tack för fin blogg med många bra recept!!

    SvaraRadera