onsdag 27 april 2016

Tildes födelsedagstårta

Nu har familjen fått sin andra tonåring, det var Tilde som fyllde 13 år igår och hon bjöd på en tårta som hon hade gjort alldeles själv. Visst är den fin! Den gula marsipanen smakade banan, den var smaksatt och klar när hon köpte den. Även den svarta och röda marsipanen var smaksatt. Lakrits och jordgubb. Smidigt och riktigt gott. Marsipanen finns på Ica Maxi i Jönköping. Jag vet att många som följer mig bor i min närhet så detta tipset riktar sig mest till er. Men självklart kan man hitta den smaksatta marsipanen i fler andra butiker i landet.
Tilde fick lite smakförslag av sin moster när hon gjorde tårtan (hon som är utbildad konditor och en fena på att baka tårtor) Det var lite tips om vilken fyllning som passade och så men själva tillverkningen och hur tårtan skulle se ut kommer helt och hållet från henne själv. Jag är så stolt!
En "högt upp på listan present" var en airboard. Ja, ska jag vara helt ärlig så var det bara det hon hade önskat sig. Så en airboard fick det bli. Med den presenten fick hon alla fyra syskonen avundsjuka så jag har en känsla av att det kommer bli fler sådana på önskelistorna framöver. 
På bilden håller Tilde på att sätta på ljusen på tårtan, 13 stycken ljus blev det (så klart) när hon var färdig. Hon fick ta en liten paus när mamma sprang runt med kameran. Strax därefter blev det födelsedagsfika med mormor och morfar, moster Veronica och Anton och hela familjen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar