söndag 29 maj 2016

Rabarberpaj med knäckigt täcke

Rabarberpajen har ett himmelskt gott knäckigt täcke med sirap i smeten
Ett recept alla som älskar rabarber måste prova ♥ X-tra BILD HÄR >>

Steg 1
ca 500 g rabarber
0,5 dl strösocker
1 msk potatismjöl

Gör så här:
Skär rabarber i ca 1 cm bitar (skala om skalet är tjockt)
Blanda med övriga ingredienser. Lägg i pajform.
______________________________________________________
Steg 2
150 g smör
0,5 dl sirap
1 dl vispgrädde
2 dl vetemjöl
2,5 dl havregryn
2 dl strösocker
1 tsk bakpulver

Gör så här:
Smält smör. Drag grytan åt sidan. Rör ner sirap/grädde
Rör ihop resten av ingredienserna. Rör ner i grytan.

Bred blandningen över rabarberbitarna
Grädda mitt i ugnen i 175° tills fin färg, ca 30 min.

Servera med tex. vaniljglass eller vaniljvisp >>
___________________________________
________________________________________________
Alla mina söta recept hittar du HÄR >>


För fler enkla recept - Följ mig på facebook HÄR >>
På Instagram heter jag @madameedithblogg

1 kommentar:

  1. Alltid gott med den första rabarberpajen så när jag får några ska jag testa din. Ska även baka mina frallor - har du testat dom ?
    Ha en fortsatt bra dag // kram Barbro

    SvaraRadera