måndag 30 maj 2016

Kladdkaka med kinapuffar och center

Här kommer ännu ett riktigt bra recept på kladdkaka med kinapuffar (och center )
Receptet ingår SJÄLVKLART i EDITHS BÄSTA >>

Steg 1, Kladdkaka
125 g smör
3 ägg
3 dl strösocker
2,5 dl vetemjöl
5 msk kakao
1 msk vaniljsocker
2 rullar center 2x78 g

Gör så här:
Smält smöret. Vispa ägg och strösocker pösigt.
Blanda ner vetemjöl, kakao, vaniljsocker i äggsmeten.
Rör ner smöret.

Häll smeten i en smord springform, Ø ca 24 cm
Tryck i center jämnt fördelat i smeten.

Grädda mitt i ugnen i 150° i 30 min. Låt svalna.
________________________________
Steg 2, Topping
200 g mjölkchoklad
3 msk vispgrädde
1 påse kinapuffar 210 g

Gör så här:
Bryt chokladen i bitar.
Smält samman choklad och grädde över vattenbad

Bred chokladen över den svala kladdkakan
Tryck försiktigt ut kinapuffar över hela kladdkakan
Låt stelna i kylen. Läs på bilden!

Servera med tex. vispad grädde
______________________________________
____________________________________________________
Alla mina söta recept hittar du HÄR >>


Nedan hittar du 3 till goda kladdkakor - Länk till recepten under bilderna
Kolakladdkaka - RECEPT >>

Kladdkaka med strössel - RECEPT >>

Nutellakladdkaka - RECEPT >>


För fler enkla recept - Följ mig på facebook HÄR >>
På Instagram heter jag @madameedithblogg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar