torsdag 2 juni 2016

Kladdkaka med knäckigt havretäcke

Här kommer ett riktigt bra recept på en god kladdkaka med knäckigt havretäcke
Ett självklart recept i EDITHS BÄSTA >>

Steg 1
100 g smör
2 ägg
2 dl strösocker
2 dl vetemjöl
1 msk vaniljsocker
4 msk kakao
1 dl sirap
1 krm salt

Gör så här:
Smält smöret. Låt svalna lite.
Vispa ägg och strösocker pösigt.
Rör ner smöret och de övriga ingredienserna

Häll smeten i en smord springform Ø ca 24 cm
__________________________________________________
Steg 2
100 g smör
1 dl strösocker
1 dl havregryn
0,5 dl vispgrädde
0,5 dl sirap
0,5 tsk bakpulver

Gör så här:
Smält smöret. Rör ner de övriga ingredienserna
Bred ut smeten över chokladsmeten i formen

Grädda mitt i ugnen i 175° i ca 35 min

Låt kladdkakan svalna, gärna till kylskåpskall
Servera med tex. vispad grädde
________________________________
_________________________________________
Alla mina söta recept hittar du HÄR >>



Nedan hittar du 3 till goda kladdkakor - Länk till recepten under bilderna
Kanelbullekladdkaka - RECEPT >>

Äppelkladdkaka - RECEPT >>

För fler enkla recept - Följ mig på facebook HÄR >>
På Instagram heter jag @madameedithblogg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar