måndag 21 november 2016

Pepparkakskladdkaka

Att baka en riktigt god pepparkakskladdkaka är verkligen hur enkelt som helst. Jag uppskattar det till att det tar ungefär 5 min. Plus tiden i ugnen då så klart. Man bakar den som man bakar en vanlig enkel kladdkaka fast med lite pepparkakskrydda i smeten.
Jag bakade med pepparkakskrydda igår också så vill ni se hur den kryddan ser ut så kan ni klicka HÄR >>
Som jag brukar skriva så mår kladdkaka bara bra av att ligga i kylen över natten så förbered gärna dagen innan servering
Recept på kladdkaka med pepparkakskrydda kommer här:
Recept
125 g smör
3 dl strösocker
3 ägg
2,5 dl vetemjöl
1 msk vaniljsocker
5 msk kakao
1 msk pepparkakskrydda

Gör så här:
Smält smöret. Vispa ägg och strösocker pösigt
Rör ner de övriga ingredienserna och smöret

Grädda i smord springform Ø ca 24 cm
Mitt i ugnen i 150° i 30 min

Låt stelna i kylen. Servera med vispad grädde
(Tips! Blanda gärna lite lingonsylt i grädden - mängd efter smak )

___________________________________

________________________________



För fler enkla recept - Följ mig på facebook HÄR >>
På Instagram heter jag @madameedithblogg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar