fredag 27 januari 2017

Fantastiska brödet

Det fantastiska brödet har ni hört talas om det? Receptet på brödet finns sedan tidigare här på bloggen och det är verkligen en stor favorit bland alla brödrecept tycker jag. Att det kallas just det fantastiska brödet visste jag inte när jag fastnade för det här receptet för några år sedan, nu har jag sett receptet cirkulera runt lite överallt på nätet och då med benämningen det fantastiska brödet. Inte konstigt alls att det kallas för det. En jäsning, ingen knådning och så blir det galet gott. En seg och god skorpa, lite som ciabattabröd eller brödet som serveras som tillbehör på pizzerian. 
Detta recept ger 20 st knådfria frallor

Recept
5 dl vatten
1 dl mjölk
25 g jäst
3 tsk salt
1 msk honung
ca 14 dl vetemjöl

Gör så här:


Hoppas att några av er blir sugna på att baka det fantastiska brödet i helgen. Det passar lika bra till frukost som det passar att servera som tillbehör till en god middag. Frysa brödet går också bra.


För fler enkla recept - Följ mig på facebook HÄR >>
På instagram heter jag @madameedithblogg

1 kommentar:

  1. det här var verkligen ett kanon bröd alla i familjen älskar det . tack för receptet

    SvaraRadera