måndag 16 september 2013

Mockarutor

Ett riktigt bra recept på ca 30 st mockarutor ( kärleksmums eller snoddas )

Steg 1, Botten
300 g smör
4 ägg
3 dl strösocker
3 dl mjölk
7,5 dl vetemjöl
4 tsk bakpulver
4 tsk vaniljsocker
6 msk kakao

Gör så här:
Smält smör. Vispa ägg och strösocker pösigt
Rör ner mjölk och det smälta smöret
Blanda ihop övriga ingredienserna. Rör ner i smeten

Grädda i djup bakpappersklädd ugnsplåt
Mitt i ugnen i 200° i ca 20 min (testa med provsticka)
Låt svalna
_______________________________
Glasyr
60 g smör
4 dl florsocker
4 tsk vaniljsocker
5 msk kokt kaffe
3 msk kakao
kokos

Gör så här:
Smält smör. Blanda ihop med allt utom kokos
Bred glasyren över den avsvalnade kakan
Strö över kokos. Låt stelna. Skär i rutor

___________________
På bilden ser du även 
och

___________________________________________________

________________________________



För fler goda recept - Följ mig på facebook HÄR >>
På Instagram heter jag @madameedithblogg

3 kommentarer:

  1. Mums, mockarutor är goda! Ett kärt barndomsminne. Kram

    SvaraRadera
  2. Åh vad smarrigt med ett recept på mockarutor .Tack fina för receptet .Ha det bäst fina du .Kram Rita

    SvaraRadera
  3. Hade ett eget recept på denna kaka men provade ditt i dag. Lätt att göra och blev väldigt god!
    Ser fram mot när du lägger ut nya recept! Jag gillar också att baka när tiden finns!

    SvaraRadera