söndag 23 mars 2014

Två sorters scones

Såg ni att de bakade chokladscones på nyhetsmorgon idag. Gud vad gott det såg ut, det ska jag testa att baka någon dag. Men idag fanns det ingen choklad hemma så vi bakade ett par sorter som vi har här på bloggen istället och dem är inte dåliga dem heller kan jag lova :) Jag bakade ostscones (RECEPT HÄR), denna gången toppade jag med riven ost istället för sesamfrön och penslingen hoppade jag också över. De blev väldigt saftiga och goda. Tilde bakade scones med grahamsmjöl (RECEPT HÄR) även dem blev mycket saftiga. Vi var båda trötta och knappt vakna när vi satte igång med bakningen så det blev mycket fnitter och skratt. Och posen som Tilde fick till på bilden blev ju tokig även den :)

4 kommentarer:

  1. Vilken go tjej du har och man kan ju inte ta fel på att hon är din, för det syns ju på långt håll. Och nästan lika duktig på att baka antagligen.

    SvaraRadera
  2. Så härligt med fnitterbak och scones r ju så gott....alltid. Kram anette

    SvaraRadera
  3. Mmm vad gott! Det var längesen jag gjorde scones nu.

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  4. vilken fin tjej och duktig som sin mamma.God fortsättning

    SvaraRadera