söndag 27 april 2014

Födelsedagskalas med finaste tårtan

Här har vi haft födelsedagskalas idag :) Tilde har fyllt 11 år och vi firade med tårta med nära och kära. Helt perfekt blev det med det fina vädret och vi dukade upp ute bredvid kaninhuset. Vi har fått en till liten kanin som vi inte har visat upp här på bloggen än. Vår första lilla kanin hittar ni en bild på långt ner i högerspalten. Dem är så söta och goa båda två och det blev väldigt mysigt att dem fick vara med lite på kalaset dem också. Som en överraskning hade Tilde ordnat med spelet "femkamp" som vi alla var med på efter fikat. Ett kul spel för hela familjen.


På bordet dukade vi upp med chokladbollar (recept här) och spetskaka (recept här) och den helt fantastiskt fina tårtan gjorde Tilde tillsammans med sin moster. Den blev ju sååå fin och vilket arbete, tur att de har mer tålamod än mig. Jag skulle aldrig klarat av att få tårtan så här fin. Och god var den med!!

1 kommentar:

  1. Vilken smarrig blogg jag hamnat på. Här ska jag botanisera efter goda recept känner jag

    Kram Kajsa

    SvaraRadera