torsdag 24 april 2014

Ost och skinkfylld kycklingfilé


Ost och skinkfylld kycklingfilé
Lättlagat med få ingredienser. Tips! Även god att fylla med lite färsk basilika :)
Det går bra att förbereda kycklingen fram tills du satt dit tandpetarna.

4 st kycklingfiléer
Salt/peppar
8 st skivor lagrad ost
4 st skinkskivor
Tandpetare

Skär en djup ficka snett ovanifrån i varje kycklingfilé.
Salta lite i fickan och fyll den med
2 st skivor ost och 1 st skiva skinka.

Vik upp en bit av det understa kycklingköttet över fickan.
Slut helt tätt med tandpetare.
Bryn filéerna i en klick smör tills fin färg.

Låt kycklingen bli klar mitt i ugnen i 175° i ca 30 min.

Servera till tex hasselbackspotatis (RECEPT HÄR)
grönsallad och champinjonstuvning RECEPT HÄR
______________________________________________________
Fler recept med kyckling hittar du HÄR
________________________________________________________________________________
Alla mina matrecept hittar du HÄR >>

3 kommentarer:

  1. Jag älskar kyckling så detta måste testas!
    Nyfiken på din utbildning som jag läste om, vad är det för utbildning du läst?? Jag funderar på att börja läsa, kram Suss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej, det blir jättegott att fylla den med skinka och en smakrik ost, lätt och väldigt okomplicerat :) Jag kan berätta lite mer om vad det är jag har läst och vilka ämnen som ingick lite senare ikväll om du vill, passa gärna på att ställ någon specifik fråga också om du vill så kan jag svara på det också. Jag vill även berätta att innehållet kan ha ändrats lite eftersom de bytte namn på utbildningen i samma veva som jag blev klar.

      Radera
    2. Då har jag landat framför datorn igen :) Utbildningen som jag gått är en kvalificerad yrkesutbildning som bla innehåller 20 veckors praktik. När jag gick den hette den Inredare med Säljkompetens (nu har utbildningen bytt namn till Säljare med Inredningskompetens) Skolan låg i Älmhult och det var flera företag som låg bakom utbildningen och upplägget, bla MIO och IKEA. Ungefär hälften av kurserna handlade om inredning, bla. heminredning, färglära, köksplanering, inredning för offentlig miljö, skissteknik och fotoredigering. Andra hälften läste jag bla. företagsekonomi, ledarskap, försäljning, butikskommunikation och en del marknadsföring. Utbilden var väldigt populär när jag sökte och gissar att den är det än idag, när jag gick fanns det 29 platser och det var ett par hundra sökande. Först var det en gallring genom de ansökningarna som de hade fått in, sedan var det några som fick komma på intervju, osäker på hur många som fick komma på intervju men jag var i alla fall både chockad och överlycklig när jag blev kallad :D Efter det var vi då 29 som kom in, vi hade inga arbetsprov däremot kändes det som att intervjun var avgörande för om man skulle komma in eller inte. Betygen var ju på ett sätt också viktiga men inte avgörande. På intervjun fick jag svara på frågor som bla. varför jag sökte utbildningen och vad jag tror att jag gör om X antal år. Jag kan tipsa dig om att det finns (eller fanns i alla fall när jag bestämde mig för att läsa) en liknande utbildning i Växjö, där tror jag att de kallar till intervju efter arbetsprov.

      Hör av dig igen om du har fler frågor och lycka till!

      Radera