torsdag 27 november 2014

Brister i hur jag hanterar kommentarer

Jag är verkligen så ledsen över att flera av er läsare inte har fått svar på era kommentarer. Många gånger har frågan ställts i det aktuella inlägget, dvs inlägget som har anknytning till kommentaren. Jag har en funktion där jag kan se alla kommentarer i datumföljd oavsett i vilket inlägg den ställts. Och det borde ju då fungera lätt för mig att läsa alla kommentarer, eller hur!
Det som krånglar till det för mig är att jag är utsatt för kommentarspam. Jag får dagligen 20-30 kommentarer eller fler som är spam. Ni har säkert läst flera av dessa kommentarer i olika inlägg. De innehåller ofta väldigt mycket text på engelska och avslutas med en länk. De hamnar i alla möjliga inlägg och det tar stor del av min tid att försöka rensa bort alla dessa kommentarer. Era kommentarer som jag verkligen vill ha, det är ju det som gör bloggandet roligt, blandas då in bland alla spamkommentarerna och jag kan lätt missa dem. Jag har nu länge kämpat med att få bort detta och det känns som att ju mer jag raderar spamkommentarer desto färre blir dem, så jag hoppas verkligen det. Skulle jag ha missat en fråga eller kommentar som ni vill ha svar på så skriv gärna samma kommentar ytterligare en gång i det senaste inlägget. Där missar jag det inte. 
Har någon tips på hur man stoppar spamkommentarer, SNÄLLA dela gärna med dig av det i så fall. Kanske är det fler än jag som är utsatt för detta. Senare idag lägger jag upp receptet på kolasnittar med saffran så vi ses snart igen! 
(jag lägger även upp en länk till det inlägget på facebook för er som följer mig där >>)

2 kommentarer:

  1. Vad bra du fått lite bättre "ordning" på spamen. Jag har samma dilemma. men precis som du så lägger jag de i papperskorgen och flitigare man är med det, desto mer sällan får man de där tråkiga engelska kommentarerna. Undra varför det blivit så?
    Jag har skrivit ganska många gånger till dig om några frågor kring recepten men nu förstår att det inte varit lätt att urskilja. Hoppas det blir lättare för dig.
    Ha det så bra och du har så fina recept så jag följer dig dagligen. Mycket god mat!!
    kram
    Fia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är verkligen jättetråkigt att behöva lägga ner tid på att radera dessa konstiga kommentarer. Hör gärna av dig till mig om du fortfarande har någon fråga om något recept madame-edith@live.se KRAM

      Radera