onsdag 26 november 2014

Saffranskaka av vanliga kolasnittar

Nu när det snart är första advent så vill i alla fall jag få lite jultouch på det mesta jag bakar. Idag har jag arbetat ihop en deg med kolasnittar. De här kolasnittarna blir riktigt sega och goda, en av mina favoriter bland småkakor. Idag blandade jag i en påse saffran i degen så att kolasnittarna bli snäppet ännu godare och det känns verkligen rätt nu när juletiden närmar sig. För saffran är jul tycker jag och det är ju så enkelt att få julsmak på traditionella kakor genom att blanda i just lite saffran. Kakorna är i ugnen nu och när de svalnat ska jag försöka fota dem. Ja, försöka är verkligen rätt ord just nu när det är sååå mörkt om dagarna och typ omöjligt att få bra bilder. Så jag håller tummarna för att det ska gå.

2 kommentarer:

  1. Kolasnittar är nog de bästa kakor som finns. Har aldrig prövat att smaksätta med saffran men brukar ofta blanda i pepparkakskryddor. Saffran måste jag testa! Liza

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och jag måste testa pepparkakskrydda :D Låter ju jättegott!!

      Radera