lördag 17 december 2016

Julgodis - Nutellacrisp


Nutellacrisp - Ett supergott julgodis som går mycket snabbt och lätt att göra 
Ingår i EDITHS BÄSTA >>


Recept
100 g mjölkchoklad
1 brk nutella, ca 350 g
250 g nougat
1 liter cornflakes = 10 dl

Gör så här:
Bryt choklad och nougat i bitar 
Smält ihop choklad, nutella och nougat över vattenbad.
Rör i cornflakes. Tryck ut i pappersklädd form, ca 30X25 cm

Låt stelna i kylen. Skär upp i valfria rutor, ca 40 st


_________________________________________________
____________________________________
Alla mina söta recept hittar du HÄR >>



För fler enkla recept - Följ mig på facebook HÄR >>
På Instagram heter jag @madameedithblogg

2 kommentarer:

  1. Ser så gott ut! Gillar att du har enkla recept!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att du tycker det för det är precis så jag vill att recepten ska vara. Lättlagade och lättbakade :D Jag är själv alldeles för otålig för att göra avancerade bakverk och matlagning.

      Radera