lördag 21 februari 2015

Helt galet god glasstårta

Glasstårtorna som jag gjorde till fredagsmyset igår blev superduper mumsfilibabba goda!! Det blev en bit över så Melwin passade på att bjuda en kompis som kom hit för att leka idag. Han tyckte också att det var gott. Särskilt nougatsåsen som vi ringlade på toppen.
Även om Melwin ser något tveksam ut på just denna bilden så kan jag lova att båda killarna åt med stor aptit. Det blev rent på båda tallrikarna :) Jag ska ta en bit till sedan när jag orkar sa Melwin när jag ställde in den lilla biten glasstårta som blev över. Det är verkligen kul att bjuda barn på fika tycker jag. De är så ärliga, gillar de inte så brukar man få veta det. Antingen talar de om det eller ser man det på tallriken som de lämnar efter sig.
Den här glasstårtan är en riktig tiopoängare. Så lätt att göra och helt galet god. Jag sitter och jobbar med bilderna till detta receptet just nu så jag återkommer igen under eftermiddagen.
Nu finns receptet på daimglasstårta HÄR >>

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar