torsdag 10 december 2015

Mer julgodis

Jamen vi kör väl på med lite mer julgodis på bloggen. Denna gången ska jag göra smaskiga Rocky Road Fudge som är en mjuk variant av vanlig Rocky Road. I Rocky Road blandar man ju i dumlekolor, det hoppar jag över i den här mjuka varianten eftersom fudgen i sig är så mjuk i konsistensen. Det är verkligen enkelt att göra dem, man rör bara ihop allt när chokladen smält. Det enda man behöver tänka på är att vara lite försiktig när man blandar i marshmallows, rör inte mer än nödvändigt eftersom det blir snyggast med så hela marshmallows som möjligt. Blandar man runt som en tok så riskerar dem dessutom att smälta bort i chokladen och det är ju inte så kul. Så blanda sakta och försiktigt.
Jag vet att det är flera av er läsare som tycker att det är svårt att skilja på karamelliserad mjölk och kondenserad mjölk. I Rocky Road Fudge har jag använt sötad kondenserad mjölk, på bilden ser ni vilken jag har använt. Receptet kommer så fort godiset stelnat så att jag kan skära det i bitar inför fotograferingen.
Nu finns receptet HÄR >>

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar