tisdag 5 januari 2016

Bananpaj som påminner om friterad banan

En himmelskt god bananpaj som påminner om friterad banan 

Recept
3-4 st bananer
100 g smör
1 dl strösocker
1,5 dl vetemjöl
0,5 dl ljus sirap

Gör så här:
Skiva bananer. Täck botten på en ugnsform med skivorna.
Halvsmält smöret i en kastrull.
Halvsmält = Kastrullen har blivit varm. Smöret har BÖRJAT smälta. Drag kastrullen åt sidan.
Blanda ner de övriga ingredienserna.
Fördela degen över bananerna

Grädda mitt i ugnen i 200° i ca 20 min, tills gyllenbrun!

Servera ugnsvarm med vaniljglass
_________________________________________
Fler tips på desserter hittar du HÄR >>
_______________________________________________________

2 kommentarer:

  1. Jag älskar allt med banan i och detta såg jättegott ut. Jag har nu lagat till kycklingen med god och krämig sås. Smakade jättegott, inlägg kommer in i morgon och jag har länkat till både din sida och receptet

    Ha en fin kväll
    Hälsning
    Malin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, vad roligt!! Tack så jättemycket ♥

      Radera