lördag 31 december 2016

Kolakladdkaka

Godaste kladdkakan om ni frågar mina barn :) Kolakladdkaka
Ingår SJÄLVKLART i EDITHS BÄSTA >>

Recept
150 g smör
1 burk karamelliserad mjölk, tex denna >>
1,5 dl strösocker
1 krm salt
2,5 dl vetemjöl
3 ägg

Gör så här:
Smält smöret.
Rör ihop samtliga ingredienser utom äggen!
När smeten är slät. Rör ner äggen till en jämn smet.

Häll smeten i en smord springform, Ø ca 24 cm
Grädda mitt i ugnen i 175° i ca 20 min
(Den ska vara rejält kladdig i mitten när du tar ut den ur ugnen)

Låt svalna i kylen. 
Servera med tex. hallon och vispad grädde

________________________________________
__________________________________________________
Alla mina söta recept hittar du HÄR >>



För fler enkla recept - Följ mig på facebook HÄR >>
På Instagram heter jag @madameedithblogg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar