tisdag 12 april 2016

Galet god chokladsås

Här var det chokladsås i fulla lass. Fint väder och vi råkade ha ett paket Big Pack i frysen så jag och Luwig bestämde oss för att koka ihop lite chokladsås och toppa glassen med. Mumsigt! Jag visste bestämt att jag hade en daim liggandes någonstans här hemma, jag tänkte använda den till att prova fram ett nytt recept på glassås men den var plötsligt puts väck. Hmm mystiskt det där. Eftersom nu daimen var borta kokade vi ihop en chokladsås här från bloggen istället, det blev DENNA >> På den bilden är glassåsen lite ljusare än såsen som ni ser i dagens inlägg. Det beror helt enkelt på att min 4 åring måttade kakao idag och det kan tänkas att det blev lite mer denna gången än vad som står i receptet.
Är det kanske någon av er som testat att göra den här chokladsåsen här från bloggen? Jag tycker att det här är en av de godaste chokladsåserna som finns, det är sirap i den. Troligtvis är det just sirapen som gör chokladsåsen så galet god. Har ni inte testat att göra den så passa på nu när det är så fint väder och perfekt tid för en glass i solen 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar