måndag 5 september 2016

Kladdiga blåbärsrutor - Kladdkaka

Blåbärsrutor som är kladdiga som en kladdkaka - MYCKET mumsiga
Denna gången har Fanny bakat - BILD >>

Recept
150 g smör
3,5 dl strösocker
3 st ägg
4 dl vetemjöl
0,5 msk vaniljsocker
ca 225 g frysta blåbär
1 msk potatismjöl

Gör så här:
Smält smöret. Låt svalna lite.
Vispa hastigt ihop smör, strösocker och ägg
Vispa med elvisp några sekunder tills det bildas en smet
Rör ner vetemjöl och vaniljsocker

Häll smeten i smord pappersklädd form ca 20x30 cm
Blanda blåbär och potatismjöl. Fördela över kakan

Grädda mitt i ugnen i 200° i ca 25 min

Låt stelna i kylen i ca 2 timmar eller längre.
Skär upp i valfria stora rutor 
Servera med tex. vispad grädde
______________________________
_________________________________________
Alla mina söta recept hittar du HÄR >>


För fler enkla recept - Följ mig på facebook HÄR >>
På Instagram heter jag @madameedithblogg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar