måndag 9 januari 2017

Kassler med västerbottensost och persiljesås

Ett enkelt recept på något av det godaste jag vet - Kassler med västerbottenost
Ingår SJÄLVKLART i EDITHS BÄSTA >>  (4-5 port)

Recept
500 g kassler
2 dl creme fraiche 34%
3 dl vispgrädde
0,5 dl hackad persilja
150 g riven västerbottensost BILD >>
0,5 tsk salt
1 krm vitpeppar

Gör så här:
Putsa/skiva kasslern. Lägg i ugnsfast form
Vispa ihop de övriga ingredienserna. Häll över kasslern

Gratinera mitt i ugnen i 225° i ca 20 min

Servera med tex. jasminris och sallad
_________________________________
__________________________________________



Nedan hittar du 3 till goda middagstips med kassler - Länk till recept under bilderna




För fler enkla recept - Följ mig på facebook HÄR >>
På Instagram heter jag @madameedithblogg

1 kommentar: