onsdag 11 januari 2017

Fylld köttfärslimpa

Idag har jag haft ett så innehållsrikt och intressant möte. Som ni vet så har jag ju ett tag känt att jag inte riktigt hinner med allt som jag vill vad det gäller bloggen. Jag vill mycket! Kollagen som jag skapar av mina bilder är en av de stora anledningarna till att jag känner mig otillräcklig, det är så kul att göra dem men tyvärr fastnar jag gärna och petar i detaljer alldeles för länge när jag gör dem. Faktiskt känner jag att hela min blogg här på blogger känns gammalmodig och med för mycket detaljer ungefär överallt. Efter mötet idag har jag börjat tänka i nya banor och det kommer med all säkerhet att ge mig mer tid till att kunna uppdatera bloggen mycket mer framöver. Allt det plottriga ska bort från bloggen och den kommer få ett lugnare och mer stilrent utseende. Det här kommer jag att låta någon som kan sin sak att genomföra. Själva bloggflödet sköter jag själv allt annat kommer jag att släppa nu. Till bloggens fördel, det är jag helt säker på. Mer om planerna kommer jag att berätta om i kommande inlägg.
Nu till dagens recept som är fylld köttfärslimpa


Recept
1 dl havregryn
1 ägg
1,5 dl mjölk
1 tsk salt
2 krm vitpeppar
3 msk mixad gul lök
2 msk potatismjöl
1 dl hackad persilja
600 g blandfärs
2 paket bacon 140 g/st
3 dl riven ost (gärna smakrik)

Gör så här:
Blanda ihop allt utom blandfärs, bacon och ost
Låt svälla i 10 min. 
Klipp och knaperstek bacon under tiden
Blanda ihop blandningen med färsen. 
Platta ut på en bit plastfolie. Strö på ost och bacon

Rulla ihop till en köttfärslimpa. Lägg i smord ugnsform
Tips! Pensla med lite soya för extra fin färg

Tillaga mitt i ugnen i 175° i ca 45 min

Servera med tex. potatismos >> och vitkålssallad >>

__________________________________
___________________________________



För fler enkla recept - Följ mig på facebook HÄR >>
På Instagram heter jag @madameedithblogg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar