torsdag 12 januari 2017

Muffins med dumle

De här söta muffinsformarna fick jag i julklapp. Än har det inte blivit av att jag har använt dem men till helgen ska vi ha fikagäster så då tänkte jag passa på. Det står ju Merry Christmas på kartongen men stjärnor passar när som tycker jag.

Det som jag tänkte baka är en riktig goding som var ett av de första recepten som jag lade upp här på bloggen. Dumlemuffins med strössel har ni testat att baka dem? Helt galet goda! De är absolut helt självklart ett säkert kort om ni ska bjuda på fika, jag lovar.

Ludwig ville gärna hjälpa till att baka dumlemuffins och smaka på lite dumlekolor med, så klart. Det går ju knappt att baka med dumle utan att någon slinker in i munnen. Det är ju så gott! Jag kommer att lägga upp recept på dumlemuffins igen när jag bakat klart och fotat nya bilder. Vill ni inte vänta tills dess så kan ni skriva in dumlemuffins i sökrutan på bloggen så kommer mitt äldre inlägg på dumlemuffins upp. Vi ses snart igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar