söndag 31 juli 2016

Glassås med dumle

Nu ska ni få ett riktigt gott tips! Dumle som får smälta och blandas med vispgrädde blir en helt galet god glassås att servera ljummen till tex. vaniljglass. När dumlesåsen lägger sig på den kalla glassen så stelnar den lite och blir småseg och sååå god!! När jag frågade barnen vad jag skulle skriva om den här glassåsen här på bloggen så blev svaret, skriv att den är en tiopoängare! Så då får det bli så, här kommer receptet på en tiopoängare och jag lägger in det i Ediths Bästa >>
Recept
200 g dumlekolor
0,5 dl vispgrädde

Gör så här:
Dela dumlekolor i bitar
Smält ihop dumle och vispgrädde över vattenbad
Tag bort dumlesåsen från vattenbadet. Låt vila i ca 2 min
Glassåsen har nu tjocknat lagom mycket

Serveras ljummen till tex. vaniljglass

___________________________________
______________________
Alla mina söta recept hittar du HÄR >>


För fler enkla recept - Följ mig på facebook HÄR >>
På Instagram heter jag @madameedithblogg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar