tisdag 9 augusti 2016

Hemgjord bounty

Tilde har bakat bounty och herrejösses så goda de blev - Ni måste testa!
Antal bountys beror på hur stora du gör dem

Recept
60 g smör
200 g riven kokos
250 g florsocker
1 äggvita
3 msk vispgrädde
400 g mjölkchoklad

Gör så här:
Smält smöret. Drag kastrullen åt sidan
Blanda ner de övriga ingredienserna utom mjölkchokladen
Forma till valfria stora bountys Se bild!

Låt stelna i frysen 15 min eller i kylen 30 min
Bryt och smält mjölkchokladen över vattenbad
Vänd bountybitarna i chokladen
Låt stelna på bakplåtspapper i kylen

_____________________________
_____________________________________
Alla mina söta recept hittar du HÄR >>


För fler enkla recept - Följ mig på facebook HÄR >>
På Instagram heter jag @madameedithblogg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar